Dodavatelé

Novinky

Kešu oříšky natural 100 g IBK Trade

1320.013

Nový produkt

Kešu oříšky mají hodně karotenů, a proto dobře působí na kůži, sliznice a oči.

Více informací

skladem

Zakoupením tohoto produktu získáte až 4 věrnostních bodů. Za obsah Vašeho košíku získáte celkem 4 věrnostních bodů , které mohou být převedeny na slevový kupón v hodnotě 0,40 Kč.


44,00 Kč s DPH

Více informací

 Kešu ořechy působí preventivně proti rakovině a jsou vhodné při nemocech srdce a nervové soustavy. Mají vysoký obsah železa a vitamínu C, která je prospěšná při chudokrevnost a posilování imunity.

Kešu oříšky jsou bohaté na aminokyselinu L-arginin, která zvyšuje tvorbu kyseliny dusičné v těle. Ta následně zvyšuje produkci pohlavních hormonů a podporuje silnější erekci a větší sexuální výkonnost u mužů. Můžeme je konzumovat bez jakékoliv úpravy, což je pro lidský organismus nejpřínosnější.

Jsou zdrojem omega-3 nebo omega-6 polynenasycených mastných kyselin, které příznivě ovlivňují hladinu cholesterolu. Mají blahodárný vliv na naši pokožku, vlasy a kvalitu nehtů. Pomáhají i našemu trávicímu systému, protože vláknina v nich obsažená působí proti zácpě a semínka, které při pravidelné konzumaci dokáží v tomto směru skutečně pomoci. Ořechy a semena vás také nadopují dobrou náladou a uvolní napjaté nervy. Díky obsahu různých minerálů a vitamínů, zejména vitamínů skupiny B, jsou přirozenými antidepresivy. Po mandlích je kešu druhým nejprodávanějším ořechem - neprodávají se ve skořápce. Mají v sobě mnoho oleje, který se musí tepelně odstranit, jak se oříšky vyloupnou.

Kalorická hodnota ve 100g: Energie 2403 kJ (574 kcal), Bílkoviny: 15,3 g, Sacharidy: 32,6 g (z toho cukry 5,2 g), Tuky: 46,9 g (z toho nasycené mastné kyseliny 9,1 g), Vláknina: 3,3 g, Sodík: 0,012 g.

kcalCukryTukyNasycené MKSodík
5745g47g9,1g0,016g
29%6%67%46%1%

 Doporučeného denního množství pro dospělé

Složení: Kešu - produkt kontrolovaného zemědělství.

Skladování: Kešu stejně jako ostatní ořechy jsou náchylné na žluknutí. Proto by se měly spotřebovat co nejdříve. Skladujte při teplotě do 20°C a relativní vlhkosti 70%. Nevystavujte slunečním paprskům.

V našich zeměpisných šířkách jsou již dobře známé. Kešu ořechy jste již vyzkoušeli mnozí. Ale možná nevíte, že výjimečné jsou nejen vzhledem a skvělou chutí. Kešu ořechy jsou totiž i strážci vašeho cholesterolu, pomáhají při anémii a obsahují řadu důležitých vitaminů a minerálních látek.

Kešu ořechy (Semecarpus Anacardium) pocházejí z oblasti Amazonie a původně se nazývaly brazilské ořechy. Teprve později se dostaly do Indie, která je v současnosti společně s Východní Afrikou i jejich největším producentem. Tyto ořechy mají nebezpečnou skořápku, proto se prodávají vždy již vyloupané.

Kešu patří mezi oblíbené

I když by se to na první pohled nemuselo zdát, jsou hned po mandlích druhými nejprodávanějšími ořechy. Souvisí to možná i s jejich širokým použitím. Kromě toho, že se dají chroupat samostatně, v hojném počtu se využívají i jako ingredience ve vaření a připravit se z nich dají dokonce i koktejly, či likéry.

Kešu neboli Obličkovec západní

I takto se dá kešu ořechům říkat. Většina z vás je však zná podle názvu kešu. Předešlý název je odvozen z jejich tvaru, protože připomínají ledviny. Tyto ořechy rostou na stromě, mají sladkou chuť, protože obsahují dost cukru a jsou zdrojem okamžité energie. Při dietě však po nich nesahejte, protože obsahují hodně kalorií. Nejzdravější jsou samozřejmě v přírodní formě, tedy ne ty, které jsou již solené a pražené.

Kešu ořechy a zdraví

Kešu ořechy jsou bohatým zdrojem:

  • minerálů: železa, zinku, manganu, mědi, fosforu, hořčíku
  • vitamínu B
  • kyseliny listové
  • omega-3 a omega-6 polynenasycených mastných kyselin

Přirozené antidepresivum

Nejen kešu ořechy, ale ořechy obecně patří mezi potraviny, které díky svému složení dokážou pozitivně působit na nervovou soustavu. A to zejména díky tomu, že obsahují hořčík, který je v tomto směru velmi důležitý. Jsou tedy vhodné pro lidi, kteří trpí nervozitou a stresem, nebo mají psychicky náročné povolání.

Při jakých problémech kešu ořechy prospívají?

  • zlepšují vzhled pokožky, vlasů a nehtů
  • pomáhají při zácpě
  • snižují cholesterol
  • jsou vhodné při trávicích obtížích
  • pomáhají při chudokrevnosti
  • prospívají cévnímu systému
  • snižují krevní tlak
  • jsou to antioxidanty
  • podílejí se na tvorbě spermií

Dopřejte si je denně

Jejich mírně vyšší kaloričnost značně převyšuje jejich vysoký přínos pro zdraví. Klidně si je proto můžete dopřát i každý den. Jak jsme však již zmiňovali, pokud chcete jíst něco opravdu zdravé, měli byste je konzumovat v naturální formě, tedy nikoliv pražené ani solené, protože tak vašemu zdraví tolik nebudou prospívat.

TIP: A Hickory ořechy znáte?

Vysoký obsah hořčíku

Syrové kešu oříšky mají také vysoký obsah hořčíku. Porce obsahuje 83 mg hořčíku, což je asi 20 procent denní potřeby. Hořčík je čtvrtý nejhodnotnější minerál v těle. Hořčík ve stravě může snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění a zlepšuje imunitní zdraví.

Super zdroj rostlinné bílkoviny

Kešu oříšky jsou také dobrým zdrojem bílkovin.

TIP: Podívejte se i na další zdravotní benefity ořechů

Pozor na sůl u solených kešu! A taky na alergii…

Příliš mnoho sodíku je škodlivé pro vaše zdraví. I proto byste měli v obchodě hledat nesolené kešu. Solené kešu přidávají až 87 g sodíku na porci. Jeho vysoký příjem může způsobovat vysoký krevní tlak, cévní mozkovou příhodu, srdeční choroby a onemocnění ledvin. Alergie na kešu oříšky jsou na vzestupu. Bylo zjištěno, že se stále častější objevuje alergie na kešu, než na arašídy.

Příslušenství

30 dalších produktů ve stejné kategorii:

Zákazníci, kteří si koupili tento produkt, koupili také: