Dodavatelé

Novinky

Dýně loupaná 500 g Naturalpack

1061216LSSK161671

Nový produkt

Semínka dýně jsou nejlepším zdrojem přírodního zinku a omega 3 mastných kyselin.

Více informací

skladem

Zakoupením tohoto produktu získáte až 9 věrnostních bodů. Za obsah Vašeho košíku získáte celkem 9 věrnostních bodů , které mohou být převedeny na slevový kupón v hodnotě 0,90 Kč.


97,00 Kč s DPH

Více informací

Hledáte zdravou náhradu například chipsů? Máme pro vás dobrou zprávu, je tu ta nejlepší možnost slaného a zdravého mlsání. Dýňová jadérka jsou dva v jednom – dobrá chuť a zdravotně pozitivní účinky na organismus. Tato pozitiva se týkají dýňových semínek, které nejsou solené!

Dýňová jadérka jsou zdravá, mají nižší energetickou hodnotu jak chipsy nebo jiné slané pamlsky a podporují celé tělo k lepšímu zdraví. Ti, co potřebují zhubnout si také přijdou na své. Dýňová semínka podporují zdravé hubnutí, odvodnění organismu, doplnění správného tuku, odstranění špatného cholesterolu a pročistí vám celé tělo od škodlivých látek. Některá dýňová jadérka se i solí či praží, ale tyto již nejsou tolik zdravotně pozitivní, jako ty syrové. Nadbytek soli v organismu je nezdravý, protože na sebe buňky vážou více vody …

Co obsahují dýňová jadérka (semínka) – účinné látky
Voda, bílkoviny, tuk, sacharidy, železo, vápník, hořčík, fosfor, draslík, sodík, zinek, mangan, měď, omega 3 a omega 6 mastné nenasycené kyseliny, vitaminy A, B, C, kyselina pantotenová a kyselina listová.

Dýňová jadérka (semínka) – účinky zdraví

 Ochrana buněk před rakovinným bujením a působením volných radikálů
– Prevence rakoviny
– Detoxikační účinky
 Antiseptické účinky – protizánětlivé
– Snižují vysoký krevní tlak
 Snižují vysoký cholesterol
– Prevence kardiovaskulárních onemocnění
 Doplňují dobrý tuk do organismu
– Močopudný účinek – odvodňuje nadbytečnou vodu
– Pročišťují ledviny a močové cesty
– Zlepšuje trávení – podporuje tvorbu žaludečních šťáv
 Podporují pravidelné vyprazdňování
– Přírodní antidepresivum – zlepšuje náladu
 Udržuje zdravý nervový systém

Dýňová semena obsahují látky, nazývané cucurbitacein, bránící v transformaci hormonu testosteronu do formy dihydrotestosteronu. Ten má na svědomí, že buňky prostaty rostou, čímž zapříčiňuje její nežádoucí zvětšení.

Prospěšné množství dýňových semínek

Doporučená denní dávka je 25 až 50 gramů, což představuje asi hrst syrových dýňových semínek dvakrát denně. Nejlépe uděláte, když si dáte syrová a nesolená semínka, ačkoli vám budou pražená a solená pravděpodobně chutnat víc. Odolejte :)

Super je i dýňový olej

Pokud na dýňová semena chuť nemáte, sáhněte po dýňovém oleji. Dejte si však záležet na tom, abyste si vybrali kvalitní produkt. Jen takový si zachovává zdraví prospěšné látky. Používá se ve studené kuchyni na dochucení salátů, dresinků, pomazánek či omáček.

Dýňová semínka a dobrá nálada

Dýňová semínka jsou jedním z nejbohatších zdrojů aminokyseliny tryptofan, která má výrazný vliv na hladinu serotoninu. Je to hormon štěstí, a tedy příznivě ovlivňuje náladu. Nezapomínejte, že tepelné zpracování působí na aminokyselinu tryptofan nepříznivě.

Prevence proti chřipce

Dýňová semínko je bohaté na cucurbitaciny, zinek, hořčík, fosfor, mangan, měď, vápník, železo, vitaminy A, B, D, E, na aminokyseliny a esenciální mastné kyseliny omega 3 a 6. Zinek je důležitý pro správnou produkci hormonů a má také antioxidační a protizánětlivé vlastnosti. Vitaminy skupiny B – B17 mají protinádorové účinky a slouží i jako prevence proti chřipce. Dýňová semena dále pomáhají při žaludečních potížích a problémech s ledvinami i s měchýřem, revmatu a kardiovaskulárních onemocněních.

Dýňová semínka a TOP 12 pozitivních vlastností

1. Obsahují velké množství minerálů, včetně fosforu, hořčíku, manganu, železa a mědi.
2. Obsahují fytosteroly, sloučeniny, u kterých bylo prokázáno, že dokážou snížit hladinu cholesterolu.
3. Obsahují L – tryptofan, který zlepšuje spánek a předchází depresím.
4. Jsou bohaté na zinek, což je přirozená ochrana před osteoporózou.
5. Jsou dobrým zdrojem vitaminu E, obsahují asi 35,10 mg tokoferolu na 100 g.
6. Jsou vynikajícím zdrojem vitaminů skupiny B (thiamin, riboflavin, niacin, kyselina pantotenová, vitamin B – 6, pyridoxin a foláty).
7. Obsahují kvalitní bílkoviny. 100 g semen poskytne 30 g bílkovin.
8. Zabraňují utváření ledvinových kamenů.
9. Redukují zánět při artritidě bez vedlejších účinků protizánětlivých léků.
10. Patří mezi přírodní léky proti různým parazitům a tasemnicím.
11. Jsou dobré pro zdraví prostaty! Olej z dýňových semínek zmírňuje ztížené močení při zvětšené prostatě.
12. V době puberty působí blahodárně proti akné a zlepšují kvalitu vlasů i nehtů.

Tipy na konzumaci dýňových semínek

Uvařte je nebo upražte

Semínka z dýně olejné, což je odrůda s tmavě zelenými semínky bez dřevnatých slupek, namočte na čtyřiadvacet hodin do slaného nálevu, pak sceďte a nechte uschnout. Semínka z jiných typů tykve povařte deset minut (na litr vody dejte dvě lžíce soli a dva šálky semínek). Usušte je, promíchejte s olivovým olejem a rozetřete na pečící papír. Troubu rozpalte na 150 °C a pečte cca 30 minut, dokud semínka nabudou zlatou barvu. Nezapomeňte je každých deset minut promíchat.

Ostré s karamelem

Dýňová semínka upravená na sladko patří mezi neobvyklé, ale velmi originální recepty, kterými můžete návštěvu příjemně překvapit. V míse smíchejte tři lžíce krupicového cukru, čtvrt lžičky soli, mletého kmínu, skořice, sušeného zázvoru ak tomu špetku chilli. Na pánvi rozpalte jednu a půl lžíce oleje, přidejte semínka z jedné dýně spolu se dvěma lžícemi cukru. Míchejte, dokud nezačne cukr karamelizovat. Pak vše dejte do porcelánové mísy s kořením a míchejte dokud směs nevychladne.

Lepší než chipsy

Dýňová semínka můžete také přidávat do krémových polévek místo upražených krutonů, nebo salátů z rukoly, čerstvého baby špenátu a dalších druhů hlávkových salátů. Můžete nimi i zajímavě zpestřit mleté ​​maso na přípravu karbanátků apod., upražená jsou zase skvělou zdravou alternativou různých chipsů.

Semínka dýně jsou nejlepším zdrojem přírodního zinku, který potřebujeme pro stavbu kostí a dalších tkání v těle a také jsou zdrojem zdravých tuků omega 3 mastných kyselin. Dýňová semínka se získávají s tykve obecné (také tykev turek nebo dýně obecná, lat. Cucurbita pepo).


Tykev obecná pochází z Ameriky, ale dnes se nejvíce pěstuje v Turecku, Číně a Japonsku.

Semínka tykve obsahují bílkoviny, vitamín E,K a B, zinek a jsou bohatým zdrojem základních omega-3 a 6 nenasycených mastných kyselin. Semínka jsou protirakovinné, antioxidační, protizánětlivé, také prospívají srdci, pleti a imunitě. Semena se používají na výrobu olejů. Jsou dobrým zdrojem bílkovin, minerálních látek a kvalitních tuků. 

Využití:

  • jsou vhodná pro vegany na doplnění vitaminu B12
  • pro přímou Paleo a RAW stravu - při namáčení semínek cca 8 hodin jsou semínka měkká a příjemně čerstvě chutnají – mají jemnou ořechovou chuť
  • samotná semínka jsou výbornou pochutinou jako součást zdravého pohoštění pro návštěvy
  • do salátů - pro obohacení můžeme přidat pár semínek
  • na pražení - na oleji nebo na sucho se semínka opraží a následně smíchají dle chuti se solí nebo s chilli kořením, jsou výborná smíchaná dohromady s opraženými mandlemi
  • na posypání domácího pečiva - stačí je ještě před pečením nasypat např. na domácí karásky, bagetky či rohlíčky nebo při pečení domácího chleba vmíchat před pečením přímo do připraveného těsta
  • můžeme přidávat do polévek nebo do müsli směsí
  • z neloupaných semínek můžeme vařit čaj
  • přírodní zdroj vitaminů A, B1, B2, B3,  B5, B6, B12, D, E
  • přírodní zdroj minerálů, Ca, Se, Zn, P, Na, K, Mg, Cu, Fe
  • zdroj rostlinných bílkovin až 30%
  • prevence proti prostatě
  • při kožních problémech
  • pomáhají vypuzovat parazity a střevní cizopasníky ( tasemnice )
  • působí pozitivně na trávící soustavu
  • obnovují vitalitu a energii
  • pomáhají při zpevnění a růstu vlasů a nehtů, proti vypadávání vlasů
  • působí jako prevence zubního kazu
  • snižují hladinu cholesterolu

Doporučená dávka: pravidelně hrst semínek (1- 2 polévkové lžíce) denně.

Energie                      541 kcal    27 %

Tuky                          46     g      65 

z toho nasycené MK      8,7   g     44 %

Sacharidy                   18     g       7 %

z toho cukry                 1      g      1 %

Bílkoviny                     25     g     49 %

Sůl                               0,05 g       0,8 %

Zpět na úvodní stránku 

https://www.potraviny-zdravi.cz

Příslušenství

27 dalších produktů ve stejné kategorii:

Zákazníci, kteří si koupili tento produkt, koupili také: